מהו דו"ח הערכת מס?

דו"ח הערכת מס הינו למעשה הכנה של דו"ח שנתי צפוי כבר במהלך השנה ולקראת סוף שנה. הערכת המס מתבצעת לפחות פעמיים בשנה, תלוי בסוג העסק, בהתאם לצורך.
משרדי מעניק שירות מלא לעצמאים ולעצמאיות ובעלי עסקים. במסגרת השירות הכולל ליווי מקצועי, אני עורכת דו"ח הערכת מס לכול לקוח/ה, לפחות פעם אחת בשנה ובהתאם לצורך.

מבנה דו"ח הערכת מס

למעשה זהו הכנה של דו"ח שנתי צפוי, כך שהוא כולל את כל המרכיבים הנדרשים;

  • הכנה של דו"ח רווח והפסד וחישוב של הרווח מעסק הצפוי, תוך הערכה עד לסוף שנה. אני דואגת לקבל מכם את כל הנתונים הצפויים עד לסוף שנה, כגון: צפי של גידול בהכנסות או הוצאה גדולה צפויה, וכול שינוי שיכול להשפיע על תוצאת הרווח הצפוי מעסק.
  • בדיקה של חוסרים והוצאות שהן די קבועות בעסק. מהלך זה נותן לכם גם תזכורת, על תשלומים אחרים שעשיתם. חשבוניות מספק שטרם התקבלו.
  • אני מחשבת את הסכום הנדרש להפקדה לקרן פנסיה וקרן השתלמות לעצמאים. חישוב של סך הפקדות, לצורך מיצוי מלא של הטבות המס בגין הפקדות סוציאליות.
  • חישוב מס הכנסה, חישוב דמי ביטוח לאומי. החישוב כולל קיזוזים וזיכויים. חישוב של כול הטבות המס המגיע לכם בהתאם, כגון: ניכוי וזיכוי בגין הפקדות לפנסיה וקה"ל, הפקדות לביטוח חיים, נקודות זיכוי וכו'.
  • למעשה, אני מבצעת בחינת מיסוי וביקורת חשבונאית של העסק שלכם כבר במהלך השנה, ולא רק בזמן הגשת הדו"ח השנתי שנעשה רק בשנה העוקבת.

יתרונות של דו"ח הערכת המס

דו"ח זה מעניק לך יתרונות נוספים לייעול וניהול נכון של העסק שלך;

  • לוודא שסך מקדמות מס הכנסה ודמי הביטוח הלאומי המחושבים עבורכם, תואם לסך החיוב בגין הכנסתכם החייבת בסוף שנה. זאת על מנת למנוע מצב, שרק לאחר הגשת הדו"ח השנתי, תגלו כי הנכם חייבים לשלם עוד הפרשי מס גבוהים בבת אחת!
  • ככל שנדרש, אני מבצעת עוד במהלך השנה, עדכון של שיעור המקדמות למס הכנסה ולביטוח לאומי.
  • דו"ח הערכת מס, מקנה גם מבט חשוב על התקדמות פעילות העסק שלכם. ובכך מאפשר לכם תוך כדי ובמהלך השנה, לבחון ולבדוק את העסק שלכם, מה עוד נדרש מכם, בכדי למצות את כל היכולת שלכם ולהצליח בעסק שלכם.
  • מעקב אחר גודל ההוצאות וההכנסות וכו'.
מהו דו"ח הערכת מס?

אישור הכנסות מיועץ מס

דו"ח הערכת מס, הוא למעשה הכנה גם עבור אישור הכנסות מיועץ מס, עבור הבנק או לכל מוסד אחר שדורש מכם כעצמאים.
מאחר והכנסות של עצמאים לרוב אינם קבועים, כמו לשכיר, קשה לדעת בוודאות מה הרווח הצפוי בסוף שנה, כך שמעת לעת, תדרשו להגיש אישור הכנסות מיועץ מס או מרו"ח לגורמים שונים.
כגון: אישור הכנסות מיועץ מס למשכנתא מהבנק, אישור הכנסות לתמ"ת, אישור הכנסות לגן ומוסדות אחרים.

למעשה תוכן האישור כולל סכומי הערכה חשבונאית;
סכום מחזור עסקי צפוי, חישוב של הרווח מעסק הצפוי באותה שנה, מה סכום הכנסה ברוטו, נקודות זיכוי, סכום מס הכנסה לתשלום, סכום ביטוח לאומי לתשלום, הכנסה נטו צפויה לאותה שנה נבדקת. הכנסות נוספות אחרות וכו'.

לצורך מילוי נכון של הדו"ח ובצורה מקצועית, צריך תחילה לבצע הערכת מס לאותה שנה, על כל המשתמע מכך, כפי שרשמתי לעיל, בעבור כל סוג של עסק.
אישור יועץ מס מחייב לכל דבר. במסגרת השירות, כל לקוח שלי אשר נדרש להגיש אישור הכנסות, אני מכינה וחותמת עבורו על אישור הכנסות בהתאם.

נדרשים לאישור הכנסות מיועץ מס? מוזמנים לפנות לקבלת שירות מקצועי
עלות אישור הכנסות הנה בהתאם להיקף הדו"ח הנדרש. פנו לקבלת הצעת מחיר

ניתוח דו"ח שנתי

במסגרת הכנת הדו"ח השנתי אני מחשבת ומכינה עבורכם דוחות סקירה נוספים, שזה למעשה ניתוח של הדו"ח השנתי, בהתאם לסוג העסק, כגון:
השוואת דו"ח רווח והפסד השנה לשנים קודמות, חישוב שיעור המכירות בעסק, חישוב שיעור ההוצאות בעסק, חישוב של עלות המכר, סיכום תוצאות הדו"ח, הכנסה ברוטו ונטו, סך המיסים ששולמו ועוד.

סיכום הדברים

חשוב לי שתהיו מעורבים, מודעים, זה נותן לכם יתרונות נוספים, כמו היכולת לצפות וגם לתכנן נכון.
מינוס בבנק, אינו גזירה משמיים! זאת רק תוצאה של ניהול לא נכון, שניתן ללמוד ולייעל.
כל עצמאי או בעל עסק מגלה ומבין מהר, שזה לא נגמר בפתיחת העסק. נדרש גם להבין ולעסוק בחשבונאות, מיסים, שיווק ופרסום וכו'. ולכן, ישנה חשיבות רבה לקבלת שירות וליווי מקצועי נכון.
אני מבצעת עבורכם את כול העיסוק החשבונאי הנדרש, מה שמאפשר לכם שקט ופנאי נוסף נטו לעבוד לקידום עסקכם.

אתם תתמקדו בהגדלת העסק שלכם,
תשאירו לי את הטיפול החשבונאי והדיווח לרשויות המס.

שתפו: