אזור סחר חופשי באילת

חוק אזור סחר חופשי באילת פורסם בשנת 1985 מתוך מטרה לסייע בפיתוח אזור אילת. המרחק הגיאוגרפי היה למעשה המניע העיקרי לצורך הסיוע באזור, שכן אזור אילת הוא די רחוק ממרכז הארץ. והמטרה הייתה לעודד את התיירות באילת, עידוד יזמות והקמת עסקים נוספים וזאת בכדי לספק מקורות תעסוקה שונים באזור.
החוק מעניק פטור בעסקאות מע"מ בהתאם לתנאים בחוק ובתקנות. ומאז הוקמו הרבה בתי מלון ועסקים שנבנו מתוך רצון לנצל את ההטבה הזאת. כך שכיום כמעט בלתי אפשרי לבטל את החוק, משום שרוב העסקים נבנו עליו. כלכלת העיר אילת מבוססת בעיקר על תיירות חוץ ופנים.

להלן עיקרי חוק סחר חופשי באילת

חשוב לציין, כי ההטבות בחוק מיועדות רק ורק לתושבי אילת. עוסקים או חברות שהם תושבי אילת. אין פטור ממע"מ על רכישת מוצרים או קבלת שירות מחוץ לאילת לתושבי אילת שאינם עוסקים.

פטור ממע"מ על יבוא טובין

טובין שאתם מייבאים לאילת לשם מכירתם וצריכה או שימוש באזור אילת, יהא פטור ממס ערך מוסף. למעט טובין שעליהם לא חל הפטור.
אם יש לכם עסקים באילת ומייבאים סחורה, הרי שבגין אותה רכישה אתם פטורים מתשלום מע"מ.
במידה והיבוא לא נעשה ישירות לנמל אילת, אתם תשלמו מע"מ, שתוכלו לאחר לתבוע החזר בהתאם לתנאים.

טובין שאינם פטורים ממע"מ – לא ביבוא ולא במכירה באילת

רכב פרטי, אופנוע, טרקטור, טלוויזיה, מסכי מחשב מעל 25 אינצ', סיגריות, תכשיט השווה מעל 200$ ובולים.
שימו לב! – מסמכי מחשב LCD שגודלם אינו עולה 25 אינצ', לא חייבים במע"מ.

מכירת סחורה לעוסק תושב אילת

עוסק שאינו תושב אילת שמוכר סחורה לעוסק תושב אזור אילת לצורך העסק (לא לשימוש פרטי), אזי שיעור המע"מ יהיה אפס. ההטבה תינתן כנגד חשבונית מס בשיעור אפס, חתומה בכניסה לאילת.

פטור ממע"מ באילת

עוסק תושב אזור אילת, המוכר סחורה באילת לצריכה באזור אילת או לשימוש בו, יהא פטור מתשלום מע"מ. כלומר העסקה פטורה ממע"מ. למעט הנכסים הנ"ל.
מתן שירותים באזור אילת בידי תושב אילת יהא פטור ממע"מ. כאשר שרות לגבי נכס – הנכס חייב להיות באילת או מתן שירות – באילת.

מתן שרות לתושבי אילת

אם הנכם עוסקים מחוץ לאילת, שנותנים שרות לעסקים תושבי אזור אילת, הנכם חייבים בתשלום מע"מ. כלומר, העסקה אינה פטורה ממע"מ. למעט עסקאות מסוימים, קראו בהמשך.

אזור סחר חופשי באילת

תכנון מס אזור סחר חופשי באילת

אם העסק שלכם ברובו בנוי על מתן שרות באזור אילת, כלומר נותנים שירותים לעסקים באזור אילת, אזי כדאי לכם לחשוב על פיצול העסק;
ככל שיש לכם באילת, מקום פיזי שאתם פועלים ממנו ונותנים שרות באזור אילת. לדוגמא: אם אתם שוכרים דירה לעובדים או שוכרים משרד באילת. יכול להיות בעיקר כאשר מדובר בפרויקטים שנמשכים ארוכי טווח, עבודה שנמשכת מספר חודשים.
במקרים שכאלו, אתם יכולים לפתוח חברה, שהיא תושבת אילת, ובאמצעותה לתת שירות. כך שבגין אותם עסקאות לא תצטרכו לשלם מע"מ. יהיה לכם יתרון עסקי מול עסקים אחרים, ותוכלו גם לתמחר בהתאם.
לדוגמא: קבלן בתחום הנדל"ן שבונה באילת, או קבלן תשתיות המבצע פרויקטים ועבודות נמשכות באזור אילת.

קראו בהרחבה על הקמת חברה מעבר מעוסק מורשה לחברה

שירותים פטורים ממע"מ באילת

ישנם בעלי עסקים הנותנים שירותים באילת שבגין אותם עסקאות יהיו פטורים מתשלום מע"מ.
כאשר חוק סחר חופשי באילת נקבע בשנת 1985, האוכלוסייה והפעילות העסקית באילת הייתה דלילה. מאחר והיו חסרים בעלי עסקים הנותנים שירותים מסוימים, נקבע בתקנות מע"מ, רשימה סגורה של בעלי עסקים שהם אינם תושבי אילת ושנותנים שירותים לעוסקים באילת, שבגין אותה עסקאות יחול מע"מ בשיעור אפס.

להלן הרשימה;
אם הנכם מבצעים אחת מהעבודות הנ"ל בעבור עסקים אחרים באילת, אתם לא חייבים בתשלום מע"מ.

שירותים באילת בשיעור מע"מ אפס;

  1. הובלת סחורה לאילת,
  2. שירותי טכנאות שיניים,
  3. רכישת שירותי מלון,
  4. שירותי אדריכלות לבתי מלון,
  5. שירותי ניהול לבתי מלון בשיעור מע"מ אפס – נדרש אישור מנהל מע"מ,
    אם הנכם אחד מבעלי העסקים הבאים הנותנים שירות מקצועי לבית מלון באילת, הנכם פטורים מתשלום מע"מ-שיעור מע"מ אפס: שירותי ייעוץ מס, רואה חשבון, עורך דין, הנהלת חשבונות, פרסום, רישום מקרקעין, ייעוץ כלכלי, שירותי שיווק.
  6. בעלי העסקים הנותנים שירות שהוא התקנה, הפעלה, תחזוקה או הבטחת תקינות של הנכסים הבאים: מעליות, מערכות מיזוג אוויר, מקרר תעשייתי, מכונה אוטומטית לעיבוד נתונים ורכב.
  7. בהתאם לתקנות מע"מ, גם הסעת נוסעים לאזור אילת או ממנו, יחול מע"מ בשיעור אפס. חשוב להדגיש כי הפטור ניתן רק למסיע עצמו, שיכול להיות גם חברת הסעות. הפטור לא יחול על עמלות של סוכני נסיעות, אלא רק בחבילות נופש.

חשוב לבצע תכנון מראש בכדי לא להיקלע למלכודות מס.

מוזמנים לפנות לקבלת שירות מקצועי.
קראו בהרחבה על שירותי מיסים וחשבונאות לעסקיםעוסק מורשה

שתפו: